ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שלישי, 11 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה ( מכונת הכסף)

גולדי החליט לפתוח חנות כספות בה הוא מאפשר לאנשים לשמור על כספם. כדי להרויח הוא דרש דמי ניהול של 1%.
לאחר מספר שנים הבין ש1% מסך הכספים המופקדים שבידיו אינו מספיק עבורו ולכן החליט להלוות לאחרים את הכספים שנמצאים בכספות שלו כדי לדאוג שלקוחותיו המפקידים כספים לא ידרשו את כספם לפתע החליט לתת להם ריבית בסך 3% ואילו לקחת ריבית של 6% מהלווים. כך למעשה הגדיל את הכנסתו פי שלוש ל 3% מסך ההפקדות. כמובן שגם המפקידים אהבו את המהלך בו הם מקבלים ריבית על הפקדונות וגם הלוויים אהבו זאת כיוון שידעו לאן לפנות בכל מחסור של כסף.
כמו כן, גולדי הבחין לפתע כי הכסף של מר פלוני שהוא מלווה חוזר אליו מייד כהפקדה אחרת. לדוגמא כאשר הלווה למר פנקס 1000 שקלים לבנית בית, מיד לאחר זמן קצר הקבלן משה ( שקיבל את הכסף מפנקס עבור בניית הבית) הפקיד אצלו את אותם 1000 שקלים.
כלומר כרגע בכספת שלו היו 1000 שקלים שלמעשה גם הקבלן משה וגם מר פלוני (במקום 2000 שקלים) חושבים שהם שלהם ולמעשה  1000 השקלים החסרים נמצאים בחוב אצל מר פנקס. וכמובן את 1000 שקלים שנמצאים בכספת הוא יכול להמשיך ולהלוות שוב ושוב ושוב..
כמו כן עבור כל מחזור פקדון והלוואה גולדי מרוויח 3%. כאשר הוא ביצע זאת 10 פעמים קיבל לידיו  תשואה של 30% מסך הכספים שאנשים הפקידו בכספות שלו ובכך הכפיל פי 30 את התשואה המקורית של החנות. העסק היה נהדר וגולדי באמצעות שיטה זו ידע לשכפל את סך הכסף של לקוחותיו המפקידים תוך 3 שנים ולשמור לעצמו מבלי להתאמץ !
כמובן שמר גולדי הבין שלעיתים רחוקות באים אליו לבקש את כספי הפקדונות. בשביל שאף אחד לא יחשוב שיש בעיה כלשהיא תמיד שמר לעצמו רזרבה קטנה לתת מענה לבקשות כאלו (והיו לו הרבה כיוון שכל 3 שנים למעשה יצר לעצמו רוח אישי הזהה בגודלו לסך ההפקדות).  פעם אחת שהיו חסרים לו מזומנים כאשר שלושה אנשים הגיעו למשוך את כספם, פנה גולדי למר כספי בעל חנות דומה כדי שיעזור לו רגעית. מיד לאחר שקיבל פקדונות נוספים החזיר לכספי את החוב והכל חזר לקדמותו.
כמובן שכל תושבי העירה אהבו את מר גולדי שטרם רבות למען הקהילה. כמו כן הם תמיד ידעו שלמי שחסר מעט כסף לקניית בית, מכונית או כל דבר אחר, גולדי הוא הכתובת. למעשה כל תושבי העירה נהנו משגשוג ורמת חיים נפלאה לאורך שנים ארוכות.

החנות הקטנה והמדהימה המשיכה לעבוד במשך שנים ארוכות ללא דופי עד אותו היום.... המשך יבוא


תגובה 1: