ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום חמישי, 13 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה - 6

כתר-על-הראש הרגיש כי אינו פופולרי כפי שהיה בעבר וחשש כי בבחירות הבאות לא יזכה. לכן כתר-על-הראש החליט כי עליו להשקיע בציבור בוחריו. כתר-על-הראש החליט כי עליו לבנות רכבת עירונית לאורך הכביש הראשי של העיירה, גשר תלוי צבעוני, אולם קרלינג הפתוח לקהל הנרחב וכן לפזר פסלים בדמותו בכל העירה כדי לחזק את הקשר בין הציבור לבינו.
אבל אבוי, התקציב הנוכחי של מליון השקלים מהכנסות ממסים היה בשימוש מלא.
כתר-על-הראש פנה לארד על מנת לקבל עצה. ארד חשב על הנושא והציע לכתר-על-הראש כי הוא ילווה לו איזה סכום שיחפוץ ובתמורה הוא יחזיר לו בתשלומים קבועים שנתיים למשך 20 שנים. הסכום שכתר-על-הראש יצטרך להחזיר מקופת העיריה יהיה כולל את הקרן וריבית קבועה בת 5% שנתית.
כיצד הדבר יעזור לי, שאל כתר-על-הראש. זה פשוט ענה ארד. אתה יכול להכפיל בקלות את תקציב העיריה באמצעות הלוואה בת מיליון שקלים אבל התשלומים על הלוואה כל שנה הם 100,000 שקלים בלבד. כלומר ע"י העלאת המיסים בצורה מתונה של 10% בלבד אתה יכול להחזיר את ההלואה. אני חושב שתושבי העירה לא יגלו התנגדות רבה.
יתרה מזאת , השירותים החדשים שתספק להם יהיו נהדרים, לא ?
נשמע נהדר ! איפה חותמים ?  רק שאלה נוספת אחת. והיה ומליון השקלים לא יספיקו עבורי או לחלופין אגדיל את המיסוי בצורה מתונה יותר, האם אוכל ללוות מליון שקלים נוספים בשנה הבאה ?
כמובן, אני איתך כל הזמן ענה ארד. רק תזכור שאז חובך יהיה בן 200,000 שקלים לשנה.
כן אני מבין. אבל עד אז יש מספיק זמן. קדימה, בא נתחיל לעבוד....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה