ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום רביעי, 12 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה - 2

ואז יום אחד מר גולדי חלה בשפעת צפרדעים. רופאיו המליצו על בידוד מוחלט ומנוחה. מר גולדי החליט לנסוע לבית הקיט בהרים כדי להחלים. מר גולדי ביקש מבנו ארד שימשיך לפתוח את החנות אבל ביקש ממנו לא להלוות יותר כספים כיוון שלא היה בטוח כי בנו יכול לבחון את כל סוגיות הערבות.
ארד שלא הבין כלל עד היום כיצד אביו מרויח הסכים להמשיך ולהפעיל את החנות.  ביומו הראשון ארד רצה לוודא שהוא מבין את המצב הפיננסי של החנות. הוא בחן את הספרים ומצא כי בכספות נמצאים 100,000 שקלים. המפקידים חושבים שיש להם סך של 1,000,000 שקלים (לפני ריבית) וכמו כן סך ההלואות הינו עומד על 1,000,000 שקלים לפני ריבית. כמו כן הרווח השנתי החזוי מהריביות הינו 30,000 שקלים ( 30% ממה שיש בכספות).
עברו ימים וארד דחה הרבה לקוחות שביקשו הלוואות לחתונה, קנית מכוניות, טיסה לחול, קניית בתים ועוד. לפתע הורגשה האטה בכל הפעילות העיסקית בעיר. אנשים כבר לא ביקשו לבנות בתים כבעבר והקבלן פנחס נדרש לפטר 70% מעובדיו. ספק הברזל לבניה הפסיק להעסיק את עובדיו גם כן וכל אלו שפוטרו הפסיקו לאכול במסעדות, קנו מעט מזון מהחסכונות שנותרו ורבים התקשו בתשלום החזר ההלואות לחנות הקטנה של מר גולדי.
ארד לפתע הבחין כי כמות הכסף בכספות ירדה לאחר פדיונות ל 20,000 שקלים ומרבית הלווים הפסיקו לשלם את התשלומים החודשים. ארד לא רצה להטריד את אביו ולכן פנה לעורך הדין כדי לממש את הערבונות.
מחצית מהלווים שהתקשו בתשלום חויבו למכור את ביתם וארד הסכים להוריד מערך החוב את מחיר מחצית שווי הבתים (כיוון שכולם רצו למכור).
לאחר זמן לא ארוך מצא עצמו ארד עם בתים ונכסים בשווי 500,000 שקלים, הלוואות עומדות על סך 750,000 שקלים וכמות כסף בכספות בסך מינוס 200,000 שקלים ( הוא נדרש להביא 200,000 שקלים מהחסכונות של אביו). כיוון שבעלי הפקדונות משכו 300,000 שקלים וסך הפקדונות נותר על 700,000 שקלים. חישוב הרווח השנתי החדש הראה כי הוא עומד על 24,000 שקלים.
כלומר ההכנסה השנתית התכווצה מעט אבל לפתע הוא נותר עם נכסים בני 300,000 שקלים ! ( נכסים בניכוי החסכונות לגיבוי של אביו). כלומר בזמן שהמצב הכלכלי בעיר היה נורא, ארד השיג רווח עבור החנות של עשר שנים ! וזאת בזמן קצר.
ארד לא הבין מה בדיוק קרה אבל כשניסה שוב ושוב לחשב את המצב הפיננסי העדכני של החנות הוא הגיע שוב ושוב למסקנה שהמצב לא יכל להיות טוב יותר, מלבד העובדה שאת הבתים והנכנסים שבידיו אינו יכול למכור כרגע כיוון שאין קונים.
מר גולדי לא היה מודע למצב החדש בעיר כיוון שעדיין שכב בבית הקיט. ארד שחשש מה יקרה כשאביו יחזור ולא יהיו לו הסברים טובים למה שקרה, החליט לפעול.
המשך יבוא




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה