ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום ראשון, 16 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה - 10

מר ארד שאהב לדאוג לכל תושבי העיירה החליט כי עליו לשתף ברווחים של עסקיו ( כמעט כל העסקים בעיירה) את בני העיר. לשם כך החליט לפתוח בורסה לניירות ערך כדי לגייס הון מתושבי העיירה להרחבת עסקיו ולשתף את כלל הציבור ברווחי עסקיו. כמובן מר ארד דאג לחלק דיודינדים מיוחדים לבעלי השליטה בלבד (ולא לכלל מחזיקי המניות)  כיוון שהעיסוק בהרחבת העסקים גזל מהם זמן רב. בנוסף לכך היה צורך להכפיל בכ פי 10 עד 100 את המשכורות למנהלים הבכירים כדי לדאוג להמשך ניהול ראוי.
בנוסף לכך כמות הכסף שגויסה מן הציבור לא היתה מספקת לצמיחת העסקים בקצב ראוי  ( כלומר תשלום דיוידנדים מיוחדים ומשכורות לבכירים). לכן מר ארד פנה לראש המועצה בהצעה מפתה. מר ארד הציע כי את כספי הפנסיה יש להשקיע בבורסה לניירות ערך על מנת וכל מי שאין לו כסף זמין יוכל לפחות להנות מהצמיחה ברווחי החברות עבור גיל הפרישה. כמו כן הדבר יעזור למועצה שלא תצטרך להבטיח את התשואה לחוסכים לפנסיה. כמובן שראש המועצה שכח את הסיבה המקורית שלשמה הוקמה קרן הפנסיה והיא להבטיח הכנסה ראויה לכולם. משום מה, לאורך השנים הקרובות כספי הפנסיה המושקעים בבורסה לא הצליחו אפילו לשמור על ערכן.

2 תגובות:

  1. כל הכבוד! שורת פוסטים קלילה שמסבירה או לפחות מתיימרת להסביר המון דברים. מדהים! תודה רבה על ההשקעה, מאיפה לקוח התוכן לכל הסיפור? עםכמה שהוא קליל נראה שיש מאחוריו המון הבנה!

    השבמחק
  2. הובלות קטנות תל אביב והמרכז,הובלה קטנה,הובלות קטנות בחולון,http://www.xn----1hciebbu3a3b6d5af.org.il/

    השבמחק