ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום רביעי, 12 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה - 4

רק לאחר שהכל חזר לקדמות , ארד עזר אומץ וסיפר לאביו מר גולדי את כל אשר קרה.
מר גולדי הקשיב בקשב רב ונחרד מהמצב שנקלעו תושבי העיר אך שמח כי בסוף הכל הסתדר.
עדיין מר גולדי לא הבין בדיוק כיצד נוספו 800,000 שקלים (שהם שנות רווח רבות) לרווחי החנות.
לאחר ששוכנע כי בנו ארד מבין כיצד להמשיך ולנהל את החנות הרגיש בנוח והעביר את כל האחריות לבנו.

מאוחר יותר באותה שנה ארד נזכר כיצד את מרבית רווחיו עשה כתוצאה מהפסקת ההלוואות כאשר אביו חלה ולבסוף חידושם כאשר המצב הכלכלי בעיר היה בכי רע.
ארד חשב לעצמו כי אולי ניתן להרויח בצורה דומה אבל פשוט ע"י שינוי ערך ריבית ההלואות. הוא החליט כי מאותו יום הוא ידרוש 20% ריבית עבור כל ההלוואות ובכך למעשה יקטין את הביקוש להן. ואכן כך היה.
תוך זמן קצר קרה שוב אותו הדבר. פיטורים בכל מקום, אנשים לא יכלו לקנות בתים חדשים, המסעדות התרקונו, החסכונות נפדו ומעקלי החנות הקטנה והמטריפה פעלו שוב.
וכמו בפעם שעברה, כאשר המצב בעיירה היה בלתי נסבל, החליט לעזור שוב לתושבי העירה (ולהגדיל את רווחיו). ערד החליט כי מעתה יתן הלוואות לכל דורש עם ריבית אפסית  ועם דחיית תשלומים שנה קדימה. ההתנפלות על ההלואות היתה מדהימה והשגשוג חזר חיש מהר לעיירה.

2 תגובות:

  1. לפי מה שאתה מתאר הכסף האמיתי הולך ונשאב לחנות הקטנה והמטריפה... אחרי מספיק זמן כל הכסף יהיה שייך לאב ובנו, לא ?

    השבמחק
  2. מה שניתן לראות שלחנות הקטנה והמטריפה יש כח אדיר כיוון שהיא שולטת בכמות הכסף בעיירה. החנות מסוגלת לייצר כסף עבור תושבי העיירה או לכווצו. השליטה בכמות הכסף והידיעה מתי התהליך קורה הם הכח.

    השבמחק