ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

מי מקבל את הטבות המס בהפרשות לפנסיה ?

אם חשבת שאתה העובד, אז כדאי שתחשוב שנית....

המדינה מאפשרת למעשה שלוש הטבות מס כדי לעודד חסכון פנסיוני. זיכוי 35% עבור תגמולי העובד ( עד תקרה), פטור ממס עבור פיצויי פיטורים ( עד תקרה לכל שנת עבודה) ודחיית מס עבור שאר הכספים. כמובן שאם אינך עומד בכל כללי הפידיון תשלם מס כבד של מינימום 35% .
כדי להבין מה טיב ההטבה נבין את הסכומים. ההטבה המקסימלית לזיכוי (35%) הינה כ 2200 ש"ח לשנה. הטבת הפיצויים היא כ 3000 עד 4500 ש"ח לשנה בתלות במס השולי.
אבל יש מספר גורמים המעוניינים בכסף זה ( למה שהעובד יהנה מכך ? ) . לכן נקבע על פי חוק כי ניתן לגבות עמלת פרמיה בביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה ( לא ידוע לי מקרה דומה בחסכון פרטי!). כלומר עלי לשלם כסף בשביל שחברות הביטוח יסכימו לקבל ממני כספים ! (כדאי לחזור על כך שוב: עלי לשלם כסף לחברות הביטוח כדי שחסכימו לקבל ממני כספים לניהול!)
האבסורד הוא שעמלת הפקדון למעשה מעבירה את כל הטבות המס של העובד כעמלה לסוכן הביטוח וחברת הביטוח.
לדוגמא עבור משכורת של 10000 ש"ח חברות הביטוח יכולת לגבות בהפקדה 1320 ועד 2860 ש"ח בשנה ! כלומר מרבית זיכוי המס! במשכורת של 20000 ש"ח הן יכולות לגבות כבר 3000 ש"ח ועד 5720 ש"ח בשנה !! ובמשכורת של 30000 ש"ח הסכומים מרקיעי שחקים לכדי 6000 ש"ח ועד 8580 ש"ח לשנה !!!!! כלומר נלקחות כל הטבות המס כולל הטבת הפטור לפיצויים !
כמובן שעמלות אלו אינן כוללות דמי ניהול (עמלה הנלקחת מן הקרן) ועלות ביטוחים !!!!!

וחשבת שאתה מקבל הטבות מס......

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה