ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

הפרשות פנסיוניות - הקדמה

החלטתי להתחיל מנושא ההפרשות הפנסיוניות בדיוק מהסיבה שרובנו נוהגים להתעלם או מחליטים לא להבין כל דבר שקשור לכך. במרבית המקרים נתרץ זאת כי הנושא מסובך מדי או משעמם מדי למרות שהחלטות הקשורות לנושא יכולות להשפיע על כספי פנסיה בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים !
מוזר הדבר שנשקיע שעות רבות כדי להשיג חסכון של עשרות או מאות שקלים במוצר שבו אנו חפצים לקנות אבל אנו לא מוצאים את הזמן להשקיע בהבנת התיק הפנסיוני שלנו. אינני חושב שהנושא בלתי ניתן להבנה כפי שרבים חושבים אבל הוא אכן לאורך שנים סבל מחוסר שקיפות שגרם למחסור במידע רלוונטי. כמו כן מספר רב של רפורומות בתחום משנת 1995 שינו בכל פעם מקצה לקצה הרבה מן המידע הרלוונטי והותירו הרבה אי בהירויות.
אל לנו לסמוך על סוכן הביטוח או סוכן ההסדר כי ינתח את מצבנו ויספק לנו את הפתרון הטוב ביותר. הדבר נובע מאינטרסים שונים שלו ושלנו כפי שאנסה לתאר בהמשך. להערכתי ישנן שתי אופציות עבורנו (כמו בכל דבר), אופציה אחת היא להשתמש במומחים בלתי תלויים ( כמו יועץ פנסיוני בתשלום) והאופציה השניה הינה ללמוד ולהתמקצע בעצמנו ( האופציה המועדפת עלי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה