ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שני, 13 בדצמבר 2010

סיפורים אישים בנושא פנסיה

לאורך השנים נתקלתי במספר סיפורים אישים הקשורים לכשל בתחום הפנסיה. סיפורים אלה מקוממים כיוון שבכולם נגבו כספים רבים מן החוסכים הישרים בחסות סוכני הביטוח, חברות הביטוח והמדינה.
בכל המקרים בהם נתקלתי תמיד ה'טעויות' היו לרעת החוסך ופגעו בו משמעותית לאורך זמן. כמעט בכל המקרים הגורם שהוביל ל'טעות' היו סוכני הביטוח או חברת הביטוח מהסיבה שהאינטרס שלהם היה מנוגד לאינטרס של הלקוח החוסך. ככל שנגבו יותר כספים ללא צורך, כך הרויחו יותר סוכני הביטוח וחברות הביטוח.
יתרה מזאת מקומם הדבר שהכל נעשה בחסות החוק ובהתאם למגבלות שמגדירים המדינה והאוצר מבלי דאגה אמיתית לחוסך לפנסיה. פגיעה לאורך זמן בחוסך מביאה לכך שיגיע לגיל פנסיה עם שבריר מכספי הפנסיה שיכל לחסוך ללא כשלים אלו ויביא אותו לירידה משמעותית ברמת החיים ביציאה לפנסיה.
להלן סיפורים נבחרים:
-סיפורו של א.
-סיפורו של ע.
-סיפורה של ש.
- סיפורה של א.

אני רואה לנכון לשתף אתכם בסיפורים אלו כיוון שאני בטוח כי אלו אינם מקרים יחודיים וסביר להניח שכל אחד יתקל במקרה דומה. בהמשך אנסה לרכז מספר כללים מעשיים כדי להימנע או לצמצם פגיעות מסוג זה.

תגובה 1:

  1. אכן כתבה מועילה, תודה רבה שהארת את עיניי בנוגע לרמאויות מסוג זה. אני מפיצה.

    השבמחק