ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום רביעי, 13 באפריל 2011

הצמדה של ערך הקצבה החודשית בביטוח מנהלים

לאור שאלות רבות בנושא ברצוני להבהיר נקודה זו. 
בניגוד לקרן פנסיה בה הקצבה החודשית הניתנת למבוטח שיצא לפנסיה צמודה למדד, המצב אינו דומה בביטוחי המנהלים.
בביטוחי המנהלים הקצבה החודשית צמודה להמשך תוצאות ניהול הכספים ע"י חברת הביטוח !
הקצבה החודשית למעשה מובטחת בערכה כל עוד חברת הביטוח תמשיך ותשיג תשואה של 4%. במקרה והתשואה תהיה נמוכה יותר הקצבה החודשית תיקטן ולהיפך.
דוגמא להסכם זה ניתן לראות בקישור המצורף בסעיף ו'. יתרה מזו מומלץ לקרוא סעיפים ז' וח'. ברצוני לציין שפוליסת ביטוח זו הינה רק דוגמא, אך הדבר נפוץ במרבית פוליסות הביטוח.
יתרה מכך, ישנן טענות רבות שמקדם הקיצבה יעלה בקרוב ל 300.  מקדם 300 למעשה מציין שריבית של 4% שנתית משולמת למבוטח כאשר הקרן שחסך כל חייו נשארת בידי חברת הביטוח. כפי שראינו חברת הביטוח מבטיחה את תשלום קיצבה זה כל עוד היא מצליחה להשיג בהשקעותיה תשואה זו ( אחרת התשלום החודשי יקטן).  מקרה כזה של מקדם קיצבה 300 היה יכול להקרא גניבה במקומות שונים בעולם...

תגובה 1:

  1. כל המחזיקים את כספם ב"קרן י הישנה", שימו לב: התפתחות הפנסיה תלויה בביצועי הקרן, מהם ינוכו כחוק (כדברי הגששים) דמי ניהול קבועים, דמי ניהול משתנים ותשואת קיזוז של 0.41% לחודש (שנגזרת המקדם הנפלא של 0.0063 מהצבירה לגבר בגיל 67, או כפי שהסוכנים נוהגים לומר "מקדם 159"). במלים אחרות: גם אם הפוליסה תשיג תשואה ריאלית שנתית של 6%, הפנסיה תישחק. 20 שנה מהיום יהיו לקרן י' פחות תקבולים והרבה יותר פנסיונרים, מה שעשוי להקשות עליה השגת התשואה דלעיל.
    אינני יועץ פנסיוני ולא כלכלן, אך כדי להבין את הפוטנציאל הטמון בקרן י הישנה אין צורך בידע כלכלי נרחב.

    השבמחק