ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שני, 25 באפריל 2011

עצמאי או שכיר

לאחרונה נתקלתי במספר לא קטן של חברות/יוזמות/אנשים/תפוצות מיילים/ספרים/הרצאות הממליצים לכל מי שמעוניין לשמוע אותם ( ולשלם על כך כסף לא קטן לעיתים קרובות) על מעבר ליזמות (להיות עצמאי) ממשרת שכיר. הטענה המרכזית בדר"כ מתבססת על כמה טוב להיות עצמאי (בן חורין) לעומת שכיר (עבד) אבל ישנן טענות נוספות כגון יצירת סיכוי בלהרוויח הרבה כסף ( שלא קיים כשכיר), מימוש עצמי ועוד. הטיעונים לרוב נשמעים הגיונים ביותר בעיקר כאשר הם מלווים בדוגמאות של סיפורי הצלחה.
כמו כן, בשוק התעסוקה הנוכחי שכיר המוצא עצמו מפוטר לאחר גיל 40-45 יתקשה מאוד למצוא עבודה חדשה ( עובדה שלדעתי דורשת טיפול גורף) והדבר אף לא תלוי ביכולתיו ובטיבו של המפוטר !  לעומת זאת עצמאי אינו צריך אף אחד שיסכים לקבל אותו לעבודה והוא תלוי רק בעצמו ( ובהון עצמי) ולמעשה מגבלת גיל במקרים רבים אינה קיימת.
מצאתי לנכון לרשום רשומה אודות תופעה זו כיוון שלדעתי היא יכולה להיות מסוכנת עבור רבים בזמן שהיא יכולה להיות מצוינת עבור אחרים. במקרים רבים מעבר ממשרת שכיר ליזמות עצמאית דורש הכנה רבה, אופי מסוים, רעיון לעסק מכניס וטוב וכמובן גם ביצוע נהדר. לא כל דבר שאנחנו אוהבים לבצע כתחביב יכול לההפך לעסק מכניס. נסיון להוריד לחצים ושעות עבודה ע"י הכנסה גבוהה יותר לשעה כעצמאי תתגלה במקרים רבים כמשרה תובענית יותר בשעות ובלחץ נפשי גדול.
לסיום, בניגוד לטענה כי לעצמאי ישנם הטבות ותנאים שלא קיימים עבור השכיר, ישנם תנאים רבים המייטיבים עם השכיר.
אז רגע לפני שהשתכנעתם לעזוב את משרת השכיר שלכם, עצרו וחישבו....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה