ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום ראשון, 20 בפברואר 2011

שיפור העסק - כיצד ?

לאורך השנים הבחנתי שלמנהלי כספים בחברות יש ראיה מעט שונה מגורמים אחרים בחברה על התיעלות, שיפור וצמיחה.  במקרים רבים מנהלים הכספים יעדיפו שיפור הרווח הגולמי על פני הגדלת הכנסות, במקרים רבים יעדיפו לרכוש חברה אחרת עם רווחים תפעולים טובים יותר מאשר צמיחה אורגנית, ועוד.
על מנת לנסות ולהבין מדוע, ניקח לדוגמא חברה אשר הכנסותיה 1000 ש"ח לשנה, עלות ההכנסות ( חומרי הגלם והיצור) היא 500 ש"ח, הוצאות קבועות ( משכורות, חשמל, ארנונה,...) 300 ש"ח והיא משלמת מס של 50% .
נבחן השפעת שיפורים שונים:
  • הגדלת הכנסות : השגת הכנסות גדולות ללא כח אדם נוסף.
  • העלאת מחירים:  העלאת מחיר המוצרים הנמכרים ללא שינוי אחר.
  • הורדת עלות : הורדת עלות יצור המוצר ( חומרי הגלם, היצור)
  • פיטורים: צמצום כח האדם
  • צמיחה : הגדלת ההכנסות באמצעות כח אדם נוסף. 
  • סינון לקוחות: אי מכירה ללקוחות לא רווחים אשר הרווח התפעולי עליהם הינו 0. לקוחות אשר מבזבזים עליהם זמן רב, אינם תורמים לשורה התחתונה של העסק מלבד הגדלת ההכנסות הכללית.
הטבלה הבאה מתארת את השינוי בעסק כתוצאה משיפור של 10% בתחום הרלוונטי.
בסיסהגדלת הכנסותהעלאת מחיריםהורדת עלותפיטוריםצמיחהסינון לקוחות
הכנסות100011001100100010001100900
עלות ההכנסות500550500450500550400
הוצאות קבועות300300300300270330300
רווח לפני מס200250300250230220200
רווח נקי100125150125115110100
רווח גולמי50%50%55%55%50%50%56%
 רווח נקי מהכנסות10%11%14%13%12%10%11%
שיפור ברווח הנקי0%25%50%25%15%10%0%

באדום הפרמטר שמשתנה. בירוק בפרמטרים הבולטים לטובה.

ניתן להבחין כי העלאת מחירים מביאה לשיפור הטוב ביותר הכולל שיפור הרווח הגולמי ל 55% והרווח הנקי ב50% (כן! העלאת מחירים ב 10% מגדילה הרווח הנקי ב 50% ! )
כמובן שכדי שהעסק יכול לעשות זאת, נדרש ממנו להיות מותג בתחומו שלא מושפע בצורה ישירה ממתחריו ( בתחרות מחירים).
השיפור המיטבי השני בטיבו הינו הורדת עלויות ההכנסה המשפרת במידה זהה את הרווח הגולמי.
שיפור נוסף שיש לתת לו תשומת לב רבה הינו סינון לקוחות ( לעיתים נקרא מיקוד).  אמנם סינון הלקוחות משפר בעיקר את הרווח הגולמי(בזמן שהוא מקטין את ההכנסות), אבל מה שהוא מאפשר זה פינוי משאבים וזמן של כח האדם לחיפוש לקוחות חדשים וטובים ובכך להגדיל בצורה משמעותית את ההכנסות ואת הרווח הנקי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה