ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שני, 28 בפברואר 2011

המרחק הענק בין עובדות, ניתוח העובדות, והמלצות בעקבות הניתוח.

בשנים האחרונות קראתי ניתוחים רבים של אנליסטים ופרשנים. כמובן שעודף מידע גורם לקושי במציאת העיקר והחשוב מבין כל שאר המידע הלא רלוונטי ו/או המטעה. לכן אני נוהג לקטלג את הפרשנים והאנליסטים השונים ולאחר מכן להמשיך ולקרוא רק  את אלו שעוברים את מרבית קרטריוני הסינון.
הקטגוריות שבהן אני נוהג לקטלג את הפרשנים הם:
    • זבל - פרשנים שלרוב מביאים אינפורמציה שגויה, מסולפת או מגמתית.  ( מרבית הפרשנים במדיה הזמינה הינם כאלו) - לזרוק לפח ולהשתדל לא לקרוא.
    • האוספים - פרשנים המסוגלים להגיע למידע רב שלעיתים אינו זמין לרבים. לרוב המידע רב ומקשה לקבל מסקנה חד משמעית.  לעיתים קרובות נוטים לטבוע בעובדות וכושלים בניתוח העובדות - בחיפוש אחר מידע מעמיק ניתן לקבל מהם קישורים למידע חשוב, אל משתדל לא לקרוא את ניתוחיהם.
    • המנתחים- פרשנים המסוגלים לאסוף את המידע החשוב לסנן את המידע הלא רלוונטי ולנתח לעומק את הסיבות, התנאים ושורש הנושא.  אין הדבר אומר שהם מגיעים להמלצות נכונות כדי להתמודד עם הנושא. ניתוח המלצותיהם בעבר מאפשר לבחון את איכות ההמלצות. אני אוהב לקרוא פרשנים אלו אך נוטה להתעלם ממסקנותיהם.
    • הגורויים- פרשנים נבחרים המסוגלים לנתח את המידע לסננו, להגיע למסקנות נכונות שלעיתים לא בקנה אחד עם מרבית הציבור/ הפרשנים והמלצותיהם מוכיחות את עצמן פעם אחר פעם  - לקרוא ולהנות ואף לקרוא שוב וממש להנות.
לאיזו קטגוריה לדעתכם יש לקטלג כותב מאמר זה : הכן כיסך לאינפלציה

תגובה 1:

  1. הובלות קטנות בתל אביב והמרכז,הובלות קטנות בחולון,http://www.xn----1hciebbu3a3b6d5af.org.il/

    השבמחק