ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום חמישי, 17 בפברואר 2011

על מה כל המהומה במזרח התיכון ?

לאחרונה פשטו מהומות רבות במזרח התיכון ואף גרמו לנפילת משטרים (מובארק במצרים). מה כל כך מיוחד ב 2011 שלפתע המהומות מתפשטות ללוב, ירדן, סוריה, איראן, תימן ומדינות אחרות.  טענה כי הטריגר הראשוני של ההפיכה בתוניסיה גרמה להתפשטות המהומות אינה מסבירה את בסיס הבעיה. משטרי הדיכוי במדינות אלו אינם דבר חדש שנולד השנה אלא הוא בסיס המשטרים כבר שנים ארוכות. אז מה השתנה ב 2011 ?
להערכתי הגורם המכריע הינו האינפלציה העולמית והעלייה המשמעותית במחירי המזון והאנרגיה. במדינות אלו מרבית האוכלוסיה ענייה והעלייה המשמעותית בתקופה האחרונה של מחירי המזון הביאו לכך שמרבית המשפחות מתקשות להשיג מזון בסיסי. קל להאשים את הדיקטטורים השונים בעוני ובחוסר היכולת להשיג מוצרים בסיסים ולעיתים רבות הם שותפים לבעיה אך הקש ששבר את גב הגמל הינה הגורם החיצוני של האינפלציה העולמית.
מחירי התירס (מזונם של הבקר והעוף), הסוכר, השמן, ועוד הרקיעו שחקים לאחרונה.
כפי שפורט ברשומה קודמת מחירי המזון והאנרגיה אינם סתם עולים אלא הם תוצאה של הגדלת כמות הכסף בשוק.
מי שמוביל את תהליך הגדלת כמות הכסף בשוק הינו המערב בראשות ארה"ב. מכאן המערב אשר מפסיד את אחיזתו במזרח התיכון לאחרונה יכול להאשים רק את עצמו....
ושימשיכו לספר לנו שהאינפלציה אפסית...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה