ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שישי, 6 במאי 2011

לכבות את הנורה

אני זוכר סיפור שחבר העובד כמהנדס מערכת בחברת היי טק סיפר לי.  החברה בה עבד פיתחה מוצר מורכב מאוד. כדי להבטיח את איכות המוצר הם דאגו לנטר כל מידע רלוונטי ולספק מידע ב  Logs והגדירו ספים רבים לAlarms כולל נורות לד אדומות המחוות על Alarm קיים. כאשר המוצר הושק נורת הלד האדומה לא פסקה מלהידלק דבר שהטריד מאוד את הלקוחות. מהנדסי החברה ניסו למצוא  המקור לבעיות ובכל פעם שפתרו בעיה אחת בעיה אחרת נוצרה (יש לזכור שהמערכת מורכבת מאוד) והנורה האדומה החלה לדלוק, הדבר המשיך להטריד את הלקוחות והבינו כי המוצר שקנו אינו אמין ומהנדסיו אינם מצליחים למצוא את המקור לבעיותיו ( bugs ). לאחר תקופה קצרה הבינו מהנדסי החברה כי אם לא יפתרו את כל הבעיות הלקוחות יבטלו את כל הזמנותיהם. לכן הוחלט על הפתרון הפשוט הבא: להפסיק להדליק את נורת הלד האדומה ולבטל את החיווים השונים על כך שישנה בעיה. לפתע, הלקוחות היו מרוצים ונראה כי החברה חוזרת לפסי האמינות הרצויים.
לאחר מספר חודשי שימוש במוצר ללא כל דופי החלו הבעיות, המוצר נדם ללא סיבה במספר מקומות, במקומות אחרים הפסיק להגיב, ירידה בביצועיו הורגשה והמוצר הפך למוצר סוג ב' (אם בכלל היה שמיש)..... את סיפור הנ"ל אפשר להמשיך עוד ועוד אך אני חושב שהרעיון ברור.
השאלה אשר אני שואל את עצמי האם לא כך נראה עולם הרפואה שלנו? כאשר אדם מגיע לרופא עם כולסטרול גבוה ( דבר הזהה לנורה האדומה), האם הרופא דואג לפתור את המקור לבעיה או רק להעלים את הסימפטום ( הורדת הכולסטרול באמצעות כדורים). האם המחלה או חוסר האיזון שגרם לעלית הכולסטרול טופלו ? או שמא רק מנסים להסתיר את החיווי ? מה יקרה חודשים או שנים אח"כ, האם הבעיה/מחלה תפתר ? ואם לא, האם יצוצו סמפטומים או כשלים נוספים ? אין לי תשובה לשאלות אלו....

תגובה 1:

  1. הנושא הזה חשוב מאוד לא פחות מהכסף, אני יכול להוסיף סיפור שקרה לי, לפני כמה שנים עשיתי בדיקת דם ויצא לי טריגליצרידים וכולסטרול גבוהים מאוד(כנראה אכלתי הרבה עוגות בעבודה...), רצתי לרופא והוא כמובן רשם לי תרופה להורדת שומנים. אני שהייתי צעיר בזמנו ורזה לא חשבתי שמגיל כזה עליי לקחת תרופות לכל החיים והתחלתי לקרוא בנושא. שיניתי קצת את התזונה ויחד עם טיפה ספורט בדקתי שוב אחרי כמה חודשים והפלא ופלא, רמות השומנים ירדו פלאים.
    לכן, כל אחד חייב לקחת אחריות על עצמו ולא לקחת תרופות רק כי הרופא אמר (בערך כמו בקבלת אחריות על הפנסיה שלו).
    דוד

    השבמחק