ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

המשבר הפיננסי בארגנטינה 2002

מהלך מאורעות שקדמו למשבר 2002 בארגנטינה מפורט במסמך הבא. הכלכלה בארגנטינה נחשבה יציבה וחזקה במהלך שנות ה 90 , הבעיות החלו לצוץ רק בעקבות משברים במדינות אחרות ( ברזיל ורוסיה). ואז החל מ 1999 הדברים הואצו בקצב מסחרר. כשלונות בתמיכה של קרן המטבע העולמית, שחרור הפזו מיחסו לדולר גרם לקריסתו, עליה מסיבית במובטלים, מגבלת הוצאת כסף מן הבנקים, ביזות כדי להשיג מזון, פשיעה,.... 
נראה שמדינות רבות יחוו חוויות דומות בקרוב.....אנחנו רק בהתחלת הסוף...האם ברזיל ורוסיה אינם יוון, אירלנד, פורטוגל , ספרד של היום ?
אז מה בכל אופן ההבדל ?  ההבדל הינו ענק. כל מדינות גוש היורו ויתרו על עצמאותן הכלכלית ותלויות בהחלטות של הגוש ולא שלהן. כמו כן המטבע שלהן צמוד ליורו ולא מאפשר איבוד ערך משמעותי והתחלה מאפס.  הדבר יגרום לכך במידה ותשארנה בגוש האירו שנות ארוכות של ירידה ברמת חיים עד עוני.   לעומת זאת תסריט של עזיבת הגוש יאפשר להן תוצאות דומות לארגנטינה של לאחר המשבר ( שגשוג).
להערכתי בגלל לחץ חברתי פנימי של מדינות אלו אשר ידרוש רמת חיים נאותה ועצמאות כלכלית וסירוב לתשלום חוב לזרים ובעיקר לבנקים העושקים, גוש האירו יתפרק.....
מעניין כיצד ארה"ב הלא יציבה וישראל ( 'אי של יציבות' ?!) יושפעו?

2 תגובות:

  1. לדעתי הפיקציה הזאת שנקראת גוש האירו, תתפוצץ לכל האירופים בפנים לפני שהם בכלל ישימו לב.

    השבמחק
  2. הובלות קטנות תל אביב,הובלות קטנות בחולון,http://www.xn----1hciebbu3a3b6d5af.org.il/

    השבמחק