ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שני, 10 בינואר 2011

מדוע לא נראה את תשואות העבר בהשקעה לטווח ארוך ?

CRESTMONT ביצעו מחקר אוביקטיבי כדי לבחון (על השוק האמריקאי) למה יש לצפות בעשר, עשרים, חמישים או יותר השנים הקרובות.
הניתוח כולל ביצועי עבר לאורך 100 השנים האחרונות של כמעט 10% מהבורסה האמריקאית כאשר מרכיבי הרווח כוללים כ 1.5% מיחס P/E שעלה (מ1926 ועד היום) כ 4% מגידול ברווחים ו כ 4.5% מתשלום דבידנדים.
בהתאם ליחס ה P/E הנוכחי אין לצפות לרווח כתוצאה מP/E בעתיד הנראה לעין ( אולי אם תתרחש בועה), הרווחים סביר להניח שיגדלו אך ישחקו מאינפלציה עתידית שכנראה תחזור לערכי הממוצע והדיבדנדים נמצאים בשפל של כ 2% .
המסקנה של המחקר היא כי אין לצפות לתשואות הגבוהות מ 5% בעתיד הארוך טווח.
תוצאות המחקר

3 תגובות:

  1. ריבית, דיוידנד, מכפיל, רווחי חברות -כל אלה כבודם במקומם מונח אבל כפי שהוכח במהלך 150 השנה האחרונות השיטה להרוויח בשוק ההון מתבססת על התיזמון.

    השבמחק
  2. המשך:

    מרק טווין אמר פעם שחודש גרוע להשקעה בבורסה הוא פברואר ושאר החודשים הגרועים הם ינואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר ודצמבר...
    טווין המסכן הפסיד הון עתק בקריסת השוק בשנות ה 80 של המאה ה19, כמוהו כמשקיעים שהפסידו כשקרס השוק בשנות ה 30 של המאה ה 20 ובשנות ה 200 של אותה מאה.

    אין כתיזמון גרוע בכדי לגרום להפסדים ואין כתיזמון טוב בכדי לגרום לרווחים נאים.

    כך למשל מי שבחר להשקיע בבורסה בסוף שנות ה20 של המאה הקודמת הפסיד הון עתק ולמעשה, אם בחר להפוך למשקיע של טווח ארוך החזיר לעצמו את ההשקעה רק בתחילת 1955.
    למעשה הוא החזיר לעצמו את ההשקעה רק בתום 26 שנה וגם אז ההשקע לא הייתה בגובה ההשקעה המקורית בשל אובדן ערך הכספים כתוצאה מן האינפלציה.http://cafe.themarker.com/post/1143814/

    בקישור המצורף יש כמה תיאורים ייפם של התנהלות המחזורים בבורסה האמריקאית והמקומית ומה שקורה למשקיעים הנכנסים לשוק בתיזמון גרוע.

    השבמחק
  3. ראשית, אתה צודק לחלוטין ותיזמון הוא המלך בהשקעות. הטענה במחקר הנ"ל היא עבור טווח מספיק ארוך ( עשרות שנים) בהם התיזמון פחות משפיע.
    קבוצת המחקר ב Crestmont מבחינה בין בחלק שלטווח בינוני הינו צפוי ( גידול רווח) לבין החלק שנקרא לעיתים תיזמון ( יחס מחיר לרווח). (מדובר על כלל השוק האמריקאי).
    אכן במחקר על המאה השנים האחרונות הם מראים כיצד יחס ה P/E הינו חזאי טוב עבור התשואה העתידית.
    כמובן לעל טווח בינוני תזמון הכניסה כמו תיזמון היציאה משמעותיים ביותר.
    Crestmont מספקים כלים כדי לבחון ברגע נתון את התיזמון על השוק ולא בדיעבד כפי שרבים מן ה'מומחים' בשוק מספקים.
    כמו כן תאוריות הערך בשוק ההון מאפשרות תיזמון עבור חברות בודדות ואני ממליץ עליהן בחום.

    לבסוף, אני ממליץ על קריאה של כל המחקרים הבאים :
    http://www.crestmontresearch.com/content/market.htm

    השבמחק