ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שבת, 15 בינואר 2011

חנות קטנה ומטריפה - 9

ראש המועצה אני-לא-אוהב-חובות היה אדם חכם מאוד אשר תמיד הביט שנים קדימה. אני-לא-אוהב-חובות הבחין שבזמן שמרבית הצעירים חיים בשגשוג רב ומספקים את הדלק הכלכלי לעיירה, המבוגרים שהחזירו את חובותיהם כל השנים נותרו ללא חסכון לשנות הפנסיה. כך למעשה נוצר מעגל עוני מתרחב בעיירה של המבוגרים והזקנים.
כדי להתמודד עם בעיה זאת בעתיד החליט כי כל העובדים בעיירה ישלמו 10% ממשכורתם לקרן פנסיה שתבטיח להם הכנסה יפה בעתיד, הוא החליט כי לכל הכספים שמופרשים לקרן זו תהיה ריבית ידועה וקבועה של 5% שמובטחת ע"י מועצת העיירה. כל עובד יכל לראות את הצבירה שלו בכל שלב וידע בדיוק מה תהיה קיצבת הפרישה שלו.
כמובן שחלק מן הכספים שהופקדו בקרן הפנסיה של העיירה הופרשו כקצבות זיקנה עבור התושבים הבוגרים הנוכחיים שיצאו לפנסיה. ראש המועצה רצה להיטיב עם כל התושבים ובעיקר עם העניים שלא מסוגלים לעובד יותר.
ראש המועצה החליט  גם כי את קרן הפנסיה ינהל חברו טובת-הציבור-זה-אני אשר יוכל לגבות 2% מן הצבירה כל שנה כעמלת טיפול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה