ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

מנהל ההסדר - יועץ פנסיוני או רועץ ביטוחי

מנהל ההסדר הינו פונקציה חשובה והוא זכאי לתמורה עבור עבודתו (הבעיה שלרוב התמורה יקרה מדי ומתבצעת על חשבון העובד). יועץ ההסדר אחראי על סליקת הכספים הפינסיונים ומהווה ממשק אחד עבור המעביד עם כל קרנות הפנסיה, הביטוחים וקופות הגמל. המעסיק רשאי לקבוע את יועץ ההסדר איתו הוא עובד. כמו כן, יועץ ההסדר יכול ליעץ לעובד כיצד לחלק את הכספים הפנסיונים בין המסלולים השונים. אבל ניגוד אינטרסים בנוגע לדמי הניהול הוא לרעתו של העובד. בדר"כ היועץ הפנסיוני מקבל חלק מן דמי הניהול ולכן היועץ אינו יכול להגיע להנחות משמעותיות עבור העובד.
חשוב להדגיש שהסוכן, המשוווק הפנסיוני, וגם היועץ מחוייבים על פי חוק בחובת אמון כלפי הלקוח. על פי סעיף 15 לחוק הפיקוח על השירותים הפיננסים (עיסוק ביעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) "בעל רשיון יפעל לטובת לקוחותיו באמונה ובשקידה, לא יעדיף את ענייניו האישיים או עניינו של אחר על פני טובת לקוחותיו, ולא יעדיף לקוח אחד על פני לקוח אחר" . כמו כן חייב הוא להמנע מפעולה שיש בה ניגוד עניינים ללא הסכמתו בכתב של הלקוח. בחוק קבועות סנקציות חמורות מאד על הפרת חובות אלו כולל התלית הרשיון וקנסות גבוהים.
כמובן הסוכן מקבל בכתב את הסכמת הלקוח אך בהרבה מקרים הלקוח לא מודע לכל הפרטים. הסוכן מציג לעיתים קרובות רק את התנאים שמיטיבים עם העובד וברוב המקרים 'שוכח' לציין כיצד העובד ניזוק.
כמו כן, "יש סבסוד צולב בכל ארגון מבחינת עמלות הסוכן" המשמעות היא שחלק מהעובדים רווחים מאד לסוכן וחלק פחות רווחיים או הפסדיים. באופן זה העובדים שעובדים דרך מנהל ההסדרים בעצם מפצים בעמלות הגבוהות שהוא מקבל מהם על עובדים אחרים שמגיעים עם הסדרים אטרקטיבים מאלו שמציע מנהל ההסדרים או כאלו שעובדים עם גופים מנהלים שלמנהל ההסדר אין הסכם איתם." - יש פה בעיה....
יש להדגיש זאת שוב ושוב ליועץ ההסדר שמולך.... וכמובן לבוא מוכנים לכל פגישה עם סוכן פנסיוני ולא להסכים לחתום על כל דבר לפני שכל הפרטים ברורים לכם.
זכותכם בנוסף לכך לקבל מידע מלא על העמלות שמהם נהנה הסוכן או מנהל ההסדר עבור כל מסלול ומסלול.

3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. תודה רבה על המידע.
    היום זכותו של כל עובד לעבוד מול יועץ פנסיוני שהוא בוחר והוא לא חייב לעבוד מול הסוכן אשר נבחר על ידי הבעלים של החברה.
    אני עובד הרבה שנים כיועץ פנסיוני, סיימתי קורס מקצועית א בעזרת ספר לימוד עצמי מקצועית א וגם מקצועית ב וביטוח פנסיוני. הרבה חברים שלי נתנו לי לעבוד ולנהל להם את הפנסיה מול המקום עבודה שלהם ולא נתקלתי באף בעל בית אשר עשה על זה בעיות.
    אני חושב שכל עובד צריך לדעת שזכותו לבחור מול מי הוא עובד ומי מנהל לו את הפנסיה, אני גם חושב שזה כלי שיכול לעזור לעובדים ולהרוויח את דמי הניהול הנמוכים ביותר.

    השבמחק