ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

דירה לפנסיה

האם לא כדאי לאפשר תשלום למשכנתא לקניית דירה מכספי התגמולים ?
הדבר יאפשר קיצור זמן המשכנתא ובכך להוזיל את עלותה. התשלום למשכנתא מכספי התגמולים יהנה מזיכוי המס ( ואולי גם מזיכוי על הריבית).
ולחוסך לפנסיה תהיה דירה לגיל הפנסיה שאז לפי שיקול דעתו יוכל למכור ולקבל סכום הוני נקי ממס או להשכיר ולקבל קצבה חודשית. היתרון הגדול הוא שהקרן עצמה ( הדירה) תשאר בידי החוסך ולא בידי חברת הביטוח. הדירה תהנה מהצמדה לאורך השנים ויאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה ביתר קלות ואף לאפשר רכישת דירה נוספת להשקעה. הדבר מעביר את האחריות לחוסך וללא תלות בגורמים מתווכים שונים כגון חברות הביטוח שמקבלות דמי ניהול ללא פרופורציה.
כמובן נדרש מנגנון מס גבוה שלא יאפשר מכירת הדירה לפני גיל פנסיה ( מלבד שדרוג) ומס על השכרה שיהפוך לפטור בגיל הפנסיה. וכן אפשרויות מכירה מוקדמות במקרה של אי יכולת החזר משכנתא (בניכוי מס) וביטול האפשרות לחסכון דירה לפנסיה שוב.

כמובן שהרעיון הנ"ל אינו מושלם אבל אולי זו אלטרנטיבה לא רעה כדי לדאוג לחוסך לפנסיה  ?

תגובה 1:

  1. אם אםשר להסביר למה הכוונה כשאתם רושמים תגמולים , זה אומר ההפרשה לפיצויים? ואם כן אז במקום להפריש 6 אחוז לפיצויים (כמו שיעודכן עפי חוק לכולם בשנת 2014) אז עם הכסף הזה לשלם משכנתא? זאת הכוונה? אם לא אשמח אם תסביר טיפה יותר לעומק

    השבמחק