ברוך הבא לעולם הלא נודע של הכסף

תמיד חשבת שלוקחים ממך כסף ולא הבנת מי ? אתה יודע שאילו רק עשית את זה ואת זה יכולת להיות כבר עשיר ? נמאס לך שכל הגופים הפיננסים שותפים להכנסתך ? אתה מעונין ללמוד כיצד לא להפסיד כסף ? אתה מעוניין לתרום להפצת ידע שאינו נמצא במדיה הראשית ? מעוניין ללמוד את מה שאף אחד לא מוכן לספר לך ? אתה מרגיש שהכסף בורח לך בין הידיים ? אתה מרגיש שהסוכן הפנסיוני, מנהל הבנק ואפילו מנהל קופת הגמל עובדים עליך ?



הגעת למקום הנכון. כסף נעלם הוא הבלוג עבורך.



ממליץ בחום להזין כתובת אימייל לקבלת עידכונים מהבלוג.

יום שישי, 31 בדצמבר 2010

הורדת דמי ניהול / סיפורו של ד.

בעקבות סדרת כתבות שקראתי בעיתון דמרקר על השפעת דמי הניהול על הסכום שיצטבר בגיל פנסיה (בערך שליש פחות) החלטתי שהגיע הזמן לטפל בעניין הזה.
כשבדקתי את דמי הניהול שאני משלם בקרן הפנסיה כמובן שגיליתי שאני משלם את דמי הניהול המכסימליים שהם 6% מהפקדות ו 0.5% מצבירה).
דבר ראשון שעשיתי זה להתקשר לחברה בה אני מבוטח ולבקש הנחה, ללא כל וויכוח הפחיתו לי את דמי הניהול מההפקדות  מ 6% ל 4%, בדמי הניהול מהצבירה סירבו להוריד.
התקשרתי לחברה מתחרה שלהם ושאלתי מה יהיו דמי הניהול שאשלם אם אעביר אליהם את הקרן שלי, בהתחלה הסכים להפחית ל 2% מהפקדות ו 0.25% מצבירה אולם כאשר נודע לו שההפקדות שלי נעשות דרך סוכנות ביטוח התקפל ואמר שלא יכול לתת לי הנחה כזו אלא רק אם אפקיד ישירות שלא דרך הסוכנות, במקום עבודתי הבהירו לי שזה בלתי אפשרי  וכל ההפקדות חייבות לעבור דרך הסוכן.
מייד  קבעתי פגישה עם הסוכן, סיפרתי לו את זה וביקשתי את ההנחה הזו.
הוא כמובן סירב אבל אמר שיוכל לתת לי הנחה מול החברה הזו ל 4% מהפקדות ו 0.3% מצבירה, לא אהבתי את זה אבל קיבלתי כי ההצעה הזו יותר זולה ממה ששילמתי עד כה ולכן מילאתי טפסי העברה.
לאחר כשבועיים קיבלתי טלפון מנציג שימור לקוחות של החברה שממנה אני רוצה להעביר ולאחר שהבהרתי לו שאני עובר בגלל דמי ניהול הוריד לי מייד את דמי הניהול ל 2% מהפקדה ו 0.25% מצבירה גם דרך סוכן.
מסקנה: החברות לא מתרגשות מאיום עזיבה אלא רק כאשר מקבלות טופס העברה ולכן המלצתי לכם היא לא להתעצל ולמלא טופס העברה לאחת הקופות המתחרות,  כאשר זה יגיע לחברה שלכם הדרך להנחה משמעותית תהייה קלה.


5 תגובות:

  1. כל כך הרבה כסף וכל כך קצת אנשים מודעים לכך... עצוב.

    השבמחק
  2. מישהו עדיין חי בבלוג הזה?

    השבמחק
  3. ללא הפסקה

    השבמחק
  4. אם מישהו רואה את זה - פתחנו קבוצה בפייסבוק שמטרתה להילחם בדמי ניהול וסוכני ביטוח.
    חפשו אותנו בפייסבוק:
    "שוד הפנסיה הגדול".

    השבמחק
  5. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום יותר אנשים שמים לב לדמי הניהול אשר הם משלמים בפנסיה שלהם.
    אני הרבה זמן מנהל את תיק ההשקעות שלי בעצמי, למקתי קורס שוק ההון למתחילים, מסחר עצמאי בבורסה ועוד.
    הרבה מאוד חברים שואלים אותי על מניות ואופציות שכדאי להם להשקיע בהם.
    אני חושב שהדבר הטוב ביותר שקרה מעבר לכך שאני לא משלם דמי ניהול זה שהתחלתי לשים יותר לב לחסכונות שלי, אני יודע לתכנן את החסכון שלי בצורה כזאת שאני אגיע לפנסיה עם הסכום שאני רוצה. וכמובן שזה שאני לא משלם עמלות שמנות לסוכן ביטוח כזה או אחר שלא באמת יעשה משהו בשבילי זה מאוד חשוב.

    השבמחק